این مقاله به بررسی نقش گروه های معارف اسلامی در نهادینه سازی آموزه های اسلامی با تاکید بر گرایش «مبانی نظری اسلام» می پردازد. هدف اصلی این پژوهش، شناسایی راهکارهای موثر گروه های معارف اسلامی در تعمیق باورهای دینی دانشجویان است. برای تحقق این هدف، از روش پژوهش کیفی پدیدارشناختی و رویکرد کتابخانه ای استفاده شده است. یافته ها نشان می دهند که گروه های معارف اسلامی به عنوان نهادهای کلیدی در دانشگاه ها، با ارتباط مستقیم و مداوم با دانشجویان، می توانند به تقویت باورهای دینی و ایجاد فضای معنوی کمک کنند. اساتید این گروه ها باید دارای ویژگی هایی چون تسلط بر مباحث دینی و اجتماعی، آراستگی به فضایل اخلاقی، قدرت بیان قوی و آشنایی با اصول روانشناسی باشند. همچنین، بازنگری در محتوای دروس معارف اسلامی و استفاده از ابزارهای نوین آموزشی برای پاسخ گویی به نیازهای فکری و شبهات دانشجویان ضروری است. مقاله همچنین بر اهمیت شبهه زدایی در محتوای دروس تاکید می کند و پیشنهاد می کند که محتوای دروس باید به گونه ای طراحی شود که پاسخگوی پرسش های بنیادی دانشجویان باشد. در نهایت، نهادینه سازی آموزه های اسلامی در دانشگاه ها می تواند به ایجاد نسلی متعهد و متخصص منجر شود که به رفع چالش های اجتماعی و فرهنگی جامعه بپردازند.
. (1404). نقش گروه های معارف در «تعمیق و نهادینه سازی معارف و آموزه های اسلامی» با تاکید بر گرایش «مبانی نظری اسلام». پژوهشنامه فرهنگ و معارف دینی, (), 1-19.
MLA
. "نقش گروه های معارف در «تعمیق و نهادینه سازی معارف و آموزه های اسلامی» با تاکید بر گرایش «مبانی نظری اسلام»", پژوهشنامه فرهنگ و معارف دینی, , , 1404, 1-19.
HARVARD
. (1404). 'نقش گروه های معارف در «تعمیق و نهادینه سازی معارف و آموزه های اسلامی» با تاکید بر گرایش «مبانی نظری اسلام»', پژوهشنامه فرهنگ و معارف دینی, (), pp. 1-19.
CHICAGO
, "نقش گروه های معارف در «تعمیق و نهادینه سازی معارف و آموزه های اسلامی» با تاکید بر گرایش «مبانی نظری اسلام»," پژوهشنامه فرهنگ و معارف دینی, (1404): 1-19,
VANCOUVER
. نقش گروه های معارف در «تعمیق و نهادینه سازی معارف و آموزه های اسلامی» با تاکید بر گرایش «مبانی نظری اسلام». فرهنگ ومعارف دینی, 1404; (): 1-19.